تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 10:24
کد خبر : 91248

شیری که ارزش دور ریختن داشت

شیری که ارزش دور ریختن داشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ یک دامدار در شهرستان تالش که از امتناع شرکت تعاونی دامداران از خرید شیر تولیدی اش عصبانی بود، مخزن شیر را در جوی خیابان خالی کرد و فیلم و تصویر واکنش او خوراک شبکه‌های اجتماعی شد. فیلم دور ریخته شدن شیر توسط تولیدکننده ، احساسات خیلی از کاربران شبکه های

جارستان به نقل از ایرنا؛ یک دامدار در شهرستان تالش که از امتناع شرکت تعاونی دامداران از خرید شیر تولیدی اش عصبانی بود، مخزن شیر را در جوی خیابان خالی کرد و فیلم و تصویر واکنش او خوراک شبکه‌های اجتماعی شد.

فیلم دور ریخته شدن شیر توسط تولیدکننده ، احساسات خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی را متاثر ساخت و اغلب از این اقدام مسئولان مربوطه در خودداری از خرید محصول تولیدی این دامدار انتقاد کردند.

برخی ها مسئول یا دستگاه مربوطه را شایسته مذمت و موضوع را قابل پیگیری می دانستند و عده ای نیز معتقد بودند دامدار باید به جای عصبانیت و دور ریختن دسترنج خود، شیر را به قیمت پایین تر در بازار عرضه می کرد تا مقداری از ضرر و زیانش کاسته می شد.در پیگیری این موضوع و علت امتناع شرکت تعاونی دامداران از خرید شیر روز یکشنبه با رئیس اداره تعاون روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال گفت و گو کرد که در این رابطه محمد قلی نژاد افزود : میزان چربی شیر تولیدی این دامدار زیر ۱.۳ دهم و پایین تر از مقدار استاندارد بود و ما بر اساس دستورالعملها امکان خرید شیر دارای چربی پایین تر از ۲.۷ دهم را نداریم.

وی عنوان کرد : طبق آزمایش ها و بررسی های کارشناس دامپزشکی تعاونی دامداران، این دامدار قبل از اینکه محموله شیر خود را به شرکت بیاورد، چربی آن را گرفته بود و محصول او از نظر میزان چربی فاقد استاندارد لازم تشخیص داده شد.

او ادامه داد: دامداران به گرفتن چربی و تولید کره و ماست از شیر مجاز نیستند و باید شیر را به صورت طبیعی و خالص به تعاونی عرضه کنند و تولید کره و ماست در کارخانجات لبنیات و با استانداردها و نظارت های لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به نبود محدودیت در خرید شیر گفت: روزانه حدود سه تن شیر از دامداران تالش، حدود ۶ تن محصول از دامداران شهرستان ماسال و حدود هزار تن هم از رضوانشهر توسط شرکت تعاونی جمع آوری می شود اما طبق تشخیص کارشناسان، برخی مواقع به علت پایین بودن میزان چربی و احتمال میکروبی شدن شیر از خرید آن جلوگیری می کنیم.

او همچنین تصریح کرد : تا کنون چند بار به همین دامدار معترض نسبت به پایین بودن میزان چربی شیر تذکر داده بودیم اما باز هم چربی شیر را گرفته و سپس برای عرضه به شرکت تعاونی آورده بود.

رئیس اداره تعاون روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال ادامه داد: هر یک دهم درصد چربی کمتر در هر کیلو شیر، ۶۰۰ ریال از ارزش هر کیلو این محصول می کاهد و امروز محموله شیر سه دامدار دیگر را نیز به علت پایین بودن میزان چربی بازگرداندیم، اما اگر همین دامداران فردا شیر با کیفیت و دارای چربی استاندارد را بیاورند خریداری خواهیم کرد.

دامداران تالش ۸۵ هزار راس دام سنگین و ۲۶۰ هزار راس دام سبک را نگهداری می کنند و شرکت تعاونی دامداران تالش ۱۰ هزار نفر سهامدار دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.